سمعک و ماسک

با ویژگی Mask Mode در اپلیکیشن سیگنیا, با وجود ماسک بر صورت, گفتار را راحت تر متوجه شوید

در دوران بیماری همه گیر کرونا و استفاده مداوم از ماسک جهت ایمنی, ویژگی جدید Mask Mode در آخرین نسخه از اپلیکیشن سیگنیا, تغییر بزرگی برای کسانی که دچار افت شنوایی هستند ایجاد کرده است.

در این دوران چه افت شنوایی داشته باشید و چه نداشته باشید حتما متوجه این نکته شده اید که مکالمه و درک گفتار طرف مقابل با وجود ماسک بسیار دشوار شده است. متاسفانه استفاده از ماسک چالش جدیدی در گفتگو, خصوصا برای افراد کم شنوا به وجود آورده است. چرا که نمی توان به طور مداوم از طرف مقابل خواست که کلامش را تکرار کند یا ماسک را بردارد که متوجه گفتار شویم.
از ۲۰ جولای ۲۰۲۰ راه کار این مساله توسط شرکت سیگنیا در نسخه ی جدید اپلیکیشن سیگنیا ارایه شده است. دکمه یMask Mode قابل اتصال از طریق بلوتوث به سمعک های سیکنیا است. این ویژگی منحصر به فرد, به کاربران این امکان را می دهد تا صحبت با کسانی که ماسک به صورت دارند را راحت تر متوجه شوند. این ویژگی با فشار یک دکمه در برنامه سیگنیا فعال می شود.

چگونه ماسک بر صورت درک گفتار را سخت تر می کند؟

شاید تعجب کنید که چرا این ویژگی تا این حد اهمیت دارد! از آنجایی که می دانید قرار دادن ماسک بر صورت و رعایت فاصله ی اجتماعی هر دو برای حفظ سلامت و کاهش سرعت انتقال ویروس بسیار اهمیت دارند. کسانی که افت شنوایی دارند برای درک گفتار با چالش جدی تری مواجه هستند. با پوشاندن صورت با ماسک حرکات صورت و لب خوانی که در گفتگو تاثیر گذار هستند به شدت تحت تاثیر قرار می گیرند.
همچنین با وجود ماسک سیگنال های گفتاری به میزان قابل توجهی کاهش می یابند. این بدان معنی است که شنوایی افراد عادی نیز هنگام مکالمه تا ۳۰٪ کاهش می یابد.

از بین بردن صدای گرفته شده با ماسک بدون برداشتن ماسک

ویژگی جدید Mask Mode در سمعک های سیگنیا راه کار جدیدی برای حل این مشکل ارایه کرده است. این ویژگی در اپلیکیشن سیگنیا, تحت برنامه شنوایی جهانی در دسترس است و یک دکمه با نماد ماسک صورت در سمت راست و بالای برنامه قرار گرفته است. با لمس کردن دکمه, رنگ خاکستری آن به قرمز تغییر رنگ می دهد و حالت Mask Mode فعال می شود. در حالتی که این دکمه فعال باشد, سمعک, صدای سیگنال های گفتار را ضبط می کند تا کلمات واضح تر شنیده شوند و هر گونه صدای پس زمینه کاهش می یابد تا درک گفتار را تا آنجا که ممکن است افزایش دهد.
بنابراین به راحتی می توانید صدای خفه شده از پشت ماسک را بدون برداشتن ماسک بشنوید. هنگامی که گفتگوی شما به پایان رسید با فشار همان دکمه می توانید این ویژگی را غیرفعال کنید. در آن صورت سمعک شما امکان شنیدن صدای اطراف را به صورت طبیعی فراهم می کند. زیرا دیگر نیازی نیست که توجه خود را بر روی سیگنال های گفتاری شخصی که ماسک بر صورت دارد متمرکز کنید. همچنین هنگام تغییر تنظیمات سمعک در برنامه بعنوان مثال تنظیم مجدد سمعک یا تغییر برنامه شنوایی, Mask Mode, به طور خودکار غیر فعال می شود.
ویژگی جدید Mask Mode در سمعک های Pure 312X, Pure Charge&Go X و Styletto در دسترس است. این ویژگی با نرم افزار اندروید 6.0 و iOS 11 قابل استفاده است. اگر مایلید تا در مورد سمعک های Signia Xperience بیشتر بدانید می توانید در وب سایت ما نزدیک ترین متخصص در نزدیکی خود را پیدا کنید و جهت مشاوره تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *