طبیعت گردی (کمپینگ) با سمعک

نکاتی در مورد سفر با سمعک:

سفرهای کوتاه در طبیعت یا همان کمپینگ تجربه ی دلپذیری است تا اوقاتی را در دل طبیعت سپری کنید و از یکی شدن با طبیعت لذت ببرید. افت شنوایی نباید مانع از انجام فعالیت هایی چون کوهنوردی, طبیعت گردی و آشپزی در دل طبیعت شود. در اینجا به نکاتی اشاره می کنیم که با بهره گیری از این نکات, سفر رویایی را در دل طبیعت تجربه خواهید کرد. آیا طرفدار پر و پا قرص ماجراجویی در دل طبیعت هستید؟ در اینجا به نکاتی برای نگهداری از سمعک و ایمنی سمعک ارایه شده است. خبر خوب اینکه با رعایت این نکات با وجود سمعک هم می توانید از طبیعت گردی لذت ببرید.

به هنگام طبیعت گردی چه چیزهایی لازم است تا همراه خود داشته باشید؟

جدای از لیست لوازم مورد نیاز برای طبیعت گردی(کفش مناسب چادر و …( لازم است تا تجهیزاتی برای سمعک داشته باشید. خوشبختانه سمعک و لوازم جانبی آن اندک هستند و نیاز به نگرانی در مورد جمع آوری لوازم جانبی سمعک نیست. در اینجا چک لیستی از تجهیزات مورد نیاز برای افراد کم شنوا ارایه می کنیم تا با خیال راحت وسایل مورد نیاز خود را جمع آوری کنید.

منبع روشنایی: برخی از افراد که افت شنوایی دارند برای برقراری ارتباط از لب خوانی و زبان اشاره کمک می گیرند. داشتن چراغ های کافی برای تامین نور می تواند به این مساله کمک کند. در موارد اضطراری نیز چراغ ها می توانند برای سیگنال دادن افراد استفاده شوند.

نقشه منطقه: در صورتی که افت شنوایی دارید و حتی اگر افت شنوایی ندارید داشتن نقشه منطقه بسیار مهم است.

سمعک های شما: اگر سمعک دارید شما باید سمعک های خود را همراه خود داشته باشید. حتی اگر بخواهید به حواس دیگر تکیه کنید یا در سکوت لذت ببرید, مهم است تا سمعک های شما همواره در دسترس باشند.
کیت تمیز کردن سمعک: نگهداری و تمیز کردن سمعک در طول سفر نیز متوقف نمی شود. در واقع بسیار مهمتر است. اگر قصد پیاده روی یا انجام فعالیت هایی در فضای باز را دارید لازم است تا در صورت کثیف شدن سمعک آماده باشید.
رطوبت گیر سمعک:در حالی که لازم است تا از خیس شدن سمعک جلوگیری کنید, بهتر است تا رطوبت گیر سمعک را همواره همراه خود داشته باشید چون در طی سفرهای طبیعت گردی احتمال رطوبت سمعک زیاد است.

پاور بانک قابل حمل: در صورتی که سمعک قابل شارژ دارید همراه داشتن پاور بانک برای شارژ سمعک ها ضروری است.
همانطور که پیش تر ذکر شد مهم است تا در سفر از سمعک های خود نگهداری کنید. اگرچه نباید احساس کنید که سمعک, شما را از ماجراجویی باز می دارد لازم است تا از سمعک های خود مراقبت کنید تا از شکستگی و آسیب دیدگی سمعک جلوگیری کنید.
به نکات زیر توجه کنید:
هر شب سمعک خود را تمیز کنید.
سمعک های خود را در جای امن نگهداری کنید.
از قرار دادن مستقیم سمعک جلوی نور خورشید یا حرارت آتش خودداری کنید.
سمعک را در معرض سرمای شدید قرار ندهید.
بعد از سفر سمعک را به یک متخصص شنوایی شناس نشان دهید و از سلامت سمعک مطمین شوید.
باید بدانید که ترس نباید مانع از سفر شود. باید ایمنی را در طول سفر رعایت کنید و با رعایت کردن نکات ایمنی با مشکلی مواجه نخواهید شد.علیرغم نکات ذکر شده سعی کنید از سفر خود لذت ببرید با رعایت کردن نکات ایمنی سفری دلپذیر برای خود رغم بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *