باغبانی با سمعک

آیا به باغبانی علاقه مند هستید؟ آيا مایل هستید تا خود را با گل و گیاه سرگرم کنید؟

درگیر شدن با گل و گیاه, راه بسیار خوبی برای ارتباط با طبیعت و لذت بردن از محیط اطراف, علیرغم افت شنوایی است.
به محض اینکه افراد به افت شنوایی خود پی می برند, از ترس ناتوانی, از تفریحات گذشته ی خود دست می کشند و نگران این مساله هستند که مبادا مثل گذشته نتوانند از امکانات خود لذت ببرند.

باغبانی تفریح مورد علاقه ی بسیاری از افراد است و این امکان را برای افراد فراهم می کند تا با طبیعت در ارتباط باشند و حس زندگی را تجربه کنند.
گل کاری در گلخانه, کشت و کار در باغچه یا مزرعه, برای تمام افراد لذت بخش است و برای افرادی که مشکلات شنوایی دارند آرام بخش ترین تفریحات است.
بدین منظور لازم است تا نکاتی را برای باغبانی با وجود افت شنوایی بدانید و از سمعک خود در حین باغبانی محافظت کنید.

آیا به هنگام باغبانی نیازی به استفاده از سمعک است؟

اگر از سمعک استفاده می کنید یا مایل به استفاده از سمعک هستید, حتما شگفت زده خواهید شد هنگامی که بدانید سمعک چگونه زندگی شما را دگرگون می کند. برخی از افراد کم شنوا بر این باورند دیگر قادر به شنیدن صدای طبیعت نخواهند بود. اینکه که گل ها و درختان صدایی ندارند به معنای این نیست که طبیعت صدایی ندارد. صدای خش خش برگ درختان, وزوز زنبورها, صدای پرندگان, صداهایی است که بر لذت تجربه باغبانی می افزاید. با استفاده از سمعک در حین باغبانی, از لذت شنیدن صدای طبیعت محروم نخواهید ماند.

چگونه از سمعک نگهداری کنید:

مانند فعالیت های خارج از منزل, احتمال اینکه سمعک شما در حین باغبانی آسیب ببیند وجود دارد. اگرچه احتمال این اتفاق کم است و نیازی به ترس برای استفاده از سمعک خارج از منزل نیست.
کثیفی اولین نگرانی به هنگام استفاده از سمعک در حین باغبانی است. اگر سمعک شما در حین باغبانی از گوش شما بیافتد به سادگی آلوده می شود. مانند شن و ماسه, خاک می تواند به داخل سمعک نفوذ کند و به بخش های ظریف سمعک آسیب برساند. لازم است تا از قرارگیری سمعک در داخل یا پشت گوش خود اطمینان حاصل فرمایید. بهتر است سر خود را با سرعت و بی توجه تکان ندهید و در صورتی که نیاز به جابجایی سمعک دارید از تمیز بودن دست هایتان مطمین شوید. آب دومین نگرانی در استفاده از سمعک است که باید در نظر گرفت. در حالی که برخی از انواع سمعک ها در برابر آب مقاوم هستند, سمعک صددرصد ضد آب وجود ندارد. اگر سمعک شما در آب غوطه ور شود قطعا آسیب می بیند. مراقب سمعک های خود به هنگام آبیاری باشید. و اگر این اتفاق افتاد فورا سمعک را خشک و رطوبت زدایی کنید.
داشتن باغچه ای کوچک برای ارتباط با طبیعت و لذت بردن از آن کار سختی به نظر می رسد.صرف نظر از اینکه شما افت شنوایی دارید یا نه می توانید به راحتی ازطبیعت لذت ببرید.
افراد کم شنوا بهتر است باغچه ای با فاصله از خیابان یا مسیرهای پر تردد داشته باشند چرا که صدای اتومبیل برای آنها کلافه کننده است یا در صورت عدم استفاده از سمعک احتمالا صدای نزدیک شدن خودرو را نمی شنوند. در صورت نیاز به استفاده از دستگاه چمن زنی بهتر است سمعک را خاموش کرده یا از گوش خارج کنید. حتی اگر افت شنوایی ندارید بهتر است از محافظ شنوایی استفاده کنید چرا که صدای بلند می تواند به شنوایی آسیب رساند پس بهتر است قبل از آسیب شنوایی پیشگیری کنید.

در هر حال باید بدانید که بسیاری از افراد فرصت وقت گذراندن در طبیعت و لذت بردن را ندارند و اگر این امکان برای شما وجود دارد با حفظ نکات ایمنی از ارتباط با طبیعت لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *