شخصیت های تاریخی محبوب که به افت شنوایی دچار بودند.

شخصیت های تاریخی محبوب که به افت شنوایی دچار بودند.

بسیاری از شخصیت های سرشناس, در طول تاریخ از افت شنوایی رنج می بردند. اگرچه کتاب های تاریخی احتمالا این جنبه از زندگی این افراد را نادیده گرفتند, این نوشتار با هدف تاکید بر این موضوع در دسترس شما قرار گرفته است.
در حالی که آمار دقیقی از افراد سرشناس کم شنوا در طول تاریخ از افت شنوایی رنج برده اند وجود ندارد, در اینجا شما را با چند مورد آشنا می کنیم.
از آنجاییکه در آن دوران پزشکی مدرن و سمعک به شکل امروزی وجود نداشته بسیاری از افراد با افت شنوایی کم هم درمان نمی شدند و راه کارهای دیگری برای غلبه بر مشکل شنوایی خود پیدا می کردند. اینجا به مختصری از افرادی که افت شنوایی داشتند اشاره می کنیم.

فرانسیسکو گویا:

علیرغم تاریخچه و شهرت خود, به عنوان یک نقاش هنری افت شنوایی گویا اغلب فراموش شده است. افت شنوایی و احساس تنهایی گویا نقش پررنگی در آثار وی داشت: نقاشی های سیاه. گویا بعد از ابتلا به بیماری مشکوکی شنوایی خود را از دست داد و کر شد. در آن دوران کشورش در حال جنگ بود. این عوامل تلخ منجر به سرخوردگی و افسردگی شد وی در آن دوران بسیاری از تصاویر تاریک و ناراحت کننده در اطرافش را نقاشی کرد و در سال ۱۸۲۸ در گذشت. علت واقعی افت شنوایی وی هرگز مشخص نشد.

هلن کلر:

شاید بتوان از هلن کلر بعنوان مشهورترین شخصیت ناشنوا در طول تاریخ نام برد. او بیش از یک دانشمند ناشنوا بود. وی در دوران جوانی بر اثر ابتلا به مننژیت مغزی بینایی و شنوایی خود را از دست داد و ارتباطش با دنیای بیرون قطع شد. وی با وجود مشکلاتی که داشت تمام تلاش خود را کرد که صدایش را به دنیا برساند. تا به امروز وی یکی از شناخته شده ترین شخصیت های نابینا و ناشنوا در دنیاست.

لارا بریجمن:

۵۰ سال پیش از هلن کلر لورا بریجمن کسی بود که در سن ۲ سالگی بینایی و شنوایی خود را بر اثر مخملک از دست داده بود. وی در مدرسه نابینایان پرکینز مشغول به تحصیل شد و توسط سامویل کریدلی با خط بریل آموزش دید. هوش و استقامت او منجر به شهرت جهانی او شد. هنگامی که چارلز دیکنز در سال ۱۸۴۲ او را دید درباره ی دستاوردهای وی یادداشت هایی نوشت. او با دختران نابینا تمرین خیاطی می کرد و در سال ۱۸۸۹ در گذشت.

توماس ادیسون:

توماس ادیسون به طور کامل کر نبود ولی مشکل جدی شنوایی داشت. علت اصلی افت شنوایی او قابل بحث است بسیاری بر این باورند که علت افت شنوایی او مخملک بوده و یک گوش او کاملا کر و گوش دیگرش ۸۰٪ افت شنوایی دارد. با این حال او افت شنوایی را بعنوان دارایی خود می دید و درباره ی آن شوخی می کرد که چگونه با نشنیدن می تواند از گفته های غلط دیگران چشم پوشی کند. او یکی از مخترعان بزرگ آمریکایی است و معروف ترین اختراع او لامب های رشته ای است. همسر دوم او نیمه شنوا بود و او با دستگاه تلگراف به او پیشنهاد ازدواج داد.

لودویگ فان بتهوون:

بتهوون یکی از مشهورترن افراد تاریخ موسیقی است. اگرچه پیشرفت در موسیقی برای کسانی که افت شنوایی دارند غیرممکن است بتهوون اجازه نداد تا از دنیای موسیقی جا بماند. مبارزه بتهوون با افت شنوایی با وزوزگوش ناشی از مسمومیت آغاز شد. با مرور زمان حال وی وخیم تر شد و دیگر قادر به گفتگو نبود. نوشته های او نشان می دهد که از دست دادن شنوایی به شدت برای او نگران کننده است با اینحال درک قوی وی از موسیقی به او امکان ادامه آهنگسازی را داد.

رونالد ریگان:

رونالد ریگان چهلمین ریس جمهور آمریکا حین خدمت در کاخ ریاست جمهوری از سمعک استفاده می کرد. احتمالا وی در زمان خدمت در ارتش هنگامی که تفنگ ۳۸ کالیبری کنار گوشش شلیک شده دچار آسیب شنوایی شده است. وی بعدها از سمعک داخل گوشی استفاده می کرد. استفاده وی از سمعک باعث شد تا بسیاری از کسانی که از استفاده از سمعک امتناع می کردند به سمعک روی بیاورند.
اینها تنها تعداد کمی از افراد کم شنوایی بودند که با وجود مشکلات شنوایی به تلاش خود ادامه دادند و اجازه ندادند تا افت شنوایی زندگی آنها را تحت تاثیر قرار دهد.
برای اطلاع بیشتر از اخبار شنوایی در خبرنامه ما عضو شوید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *