استفاده از کتاب های صوتی در راستای توابخشی شنوایی

کتاب های صوتی می تواند منبعی با ارزش برای ارتقا سطح شنوایی باشد.

افت شنوایی می تواند برای هر کسی مشکل ساز باشد, خصوصا هنگامی که به دنبال توانبخشی شنوایی هستید تا گوش خود را به استفاده از سمعک های جدید عادت دهید. بدون مدیریت و توجه صحیح در منزل, توانبخشی شنیداری چالش بزرگی پیش روی شما قرار می دهد. در حالی که با کمک به خود هیچ فشار و استرسی وجود نخواهد داشت. به راحتی زمانی را در طول روز به خود اختصاص دهید تا در راستای کمک به بهتر شنیدن برای خود شگفتی خلق کنید. در راستای بهبود شنوایی از ابزارهای گوناگونی می توان در منزل استفاده کرد که بیشترین توصیه ما کتاب های صوتی است. در ادامه شما را با واقعیت اینکه کتاب های صوتی چگونه می توانند به شنوایی شما کمک کنند بیشتر آشنا خواهید شد.

کتاب صوتی و سمعک: نحوه ی عملکرد

قصه گویی شفاهی از زمان های قدیم رایج بوده است. بنابراین در راستای توانبخشی شنوایی چه چیز می تواند بهتر از شنیدن داستان باشد. کتاب های صوتی امکان شنیدن واژه ها و جمله ها را بدون دخالت نویز و صدای پس زمینه که معمولا در گفتار روزمره رایج است, فراهم می کند و به شما این امکان را می دهد تا بر روی کلمات متمرکز شوید. کتاب های صوتی غالبا وضوح بالایی دارند و صدای پس زمینه آنها بسیار ضعیف است. بنابراین می تواند نقطه ی شروع مناسبی برای کسانی باشد که بعد از دوره ای از کم شنوایی می خواهند شنیدن را از سر بگیرند.

کتاب های صوتی تا چه اندازه برای کم شنوایان سودمند هستند؟

به دلیل شفافیت و وضوح بالا و دسترسی آسان, کتاب های صوتی می توانند نقطه ی شروع فوق العاده ای برای آنهایی باشند که افت شنوایی دارند. همچنین کتاب های شنوایی انواع گوناگونی دارند از کتاب های داستانی ساده و آسان تا مضامین پیچیده تر که تمام اینها می توانند به مرور زمان به پیشرفت شنوایی و توانایی پیگیری مکالمه کمک کند.
کتاب های صوتی نوعی گفتگوی یکطرفه است که شما را قادر می سازد تا صدای یک شخص را بشنوید و درک کنید پیش از اینکه وارد ارتباطات و مکالمات عادی و روزمره شوید.
کتاب های صوتی ممکن است بعنوان درمان تکمیلی توسط متخصصین توانبخشی شنوایی تجویز شود یا اینکه خود شما تصمیم بگیرید که شنیدن را به کمک کتاب های صوتی تمرین کنید هر کدام که باشد اولین گام تهیه کتاب صوتی مناسب برای شماست. اگر در انتخاب کتاب دقت کنید توانبخشی شنوایی می تواند بسیار لذت بخش باشد.

چگونه کتاب های صوتی پشتیبانی جهت توانبخشی شنوایی ارایه می دهند

کتاب های صوتی روش بسیار عالی جهت استفاده از ابزاری است که به راحتی در دسترس همه ی ماست اما اگر بتوانید تمرکز کنید و خود را در معرض گوش دادن به صداها و موضوعات پیچیده تر قرار دهید تفاوت ایجاد می شود. با شنیدن صداهایی واضح و قابل تشخیص, با صدایی کم در پس زمینه, شروع کنید. بعد از آن می توانید صداهایی با لهجه های متفاوت بشنوید
یا صداهایی که درک آنها سخت تر است. حتی می توانید نحوه ی گوش دادن به مکالمه را تقلید کنید. برای برخی افراد توصیه می شود که هنگام گوش دادن کتاب را نیز بخوانند این امر می تواند مغز را برای آموزش ارتباط میان آنچه که می خواند و می شنود آماده کند.
ترکیب صحیح موضوعات بعنوان مثال تخیلی و غیر تخیلی می تواند فضایی برای پیشرفت در توانبخشی شنوایی ایجاد کند. بهتر است با کتابی شروع کنید که با آن آشنایی دارید و به شما این امکان را می دهد تا به مرور زمان پیشرفت چشمگیری داشته باشید. کاری کنید که کتاب های صوتی موثر واقع شوند.
شنیدن کتب های صوتی برای افراد مختلف به یک میزان تاثیر گذار نیست. برخی افراد بسیار سخت می توانند تمرکز کنند در حالی که عده ای دیگر به سرعت و راحت تمرکز و مفهوم را دریافت می کنند. هیچ راه اشتباهی برای شنیدن کتاب های صوتی وجود ندارد بنابراین شجاع باشید و پاپس نکشید . شروع کنید و با پشتکار شاهد پیشرفت خود باشید.
برای شروع توصیه می شود که کتاب را کم کم گوش دهید و همزمان از روی نوشتار همان کتاب متن را بخوانید و هنگامی که خسته شدید به گوش های خود استراحت دهید.
هنگامی که بتوانید این گام را پشت سر بگذارید, گام بعدی به سادگی گوش دادن به کتاب و تمرکز بر روی داستان است. در نهایت می توانید کتاب را به راحتی و کامل گوش دهید. برای ابزارهای دیگر در راستای توانبخشی شنیداری بهتر است با متخصصین شنوایی شناس در ارتباط باشید تا شما را با راه کارهایی ساده جهت پیشبرد سطح شنوایی آشنا کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *