سمعک در فصل بهار

۸ نکته برای اینکه به کمک سمعک در فصل بهار لذت ببرید

به جز انواع آلرژی ها, برای افراد کم شنوا نویز پس زمینه می تواند فصل بهار را آنطور که باید دل انگیز نکند اگرچه راه هایی برای رفع این مساله وجود دارد. در اینجا به ۸ نکته برای لذت بردن از فصل بهار به کمک سمعک اشاره می کنیم

اگرچه در فصل بهار طبیعت چنان زیبا و دلنشین است که افراد تمایل دارند اوقات خود را بیرون از منزل سپری کنند, اما برای افراد کم شنوا این امر دشوار به نظر می آید. سر و صدای محیط اطراف و واضح نبودن مکالمات احتمالا برای افراد کم شنوا طاقت فرساست و این امر موجب می شود تا این افراد از حضور در جمع و لذت بردن از بهار در خارج از منزل اجتناب کنند.باید بدانید که این آخر خط نیست در اینجا به نکاتی برای لذت بردن از بهار اشاره می کنیم.
نکاتی که برای لذت بردن از فصل بهار به شما کمک می کند!

اگر مشکل شنوایی دارید خجالت نکشید

از اینکه کسی متوجه شود شما مشکل شنوایی دارید یا از سمعک استفاده می کنید به هیچ عنوان خجالت نکشید و خیلی راحت رفتار کنید.

پشت به دیوار بنشینید

در رستوران ها, کافه ها, ترجیحا پشت به دیوار بنشینید که از صدای نویز پس زمینه در امان باشید در اینصورت همه ی صداها از روبرو شنیده می شوند و اینگونه درک گفتار آسان تر صورت می پذیرد. اگر در بیرون از منزل هستید, با فاصله از دیگران بنشینیدو سعی کنید تا پشت سر شما کسی نباشد این امر به درک گفتار بهتر در فضای باز کمک می کند.

گوش های خود را پاک نگه دارید

تجمع جرم در گوش امری طبیعی است, خصوصا برای کسانی که از سمعک استفاده می کنند. تحریک کانال گوش باعث افزایش تجمع جرم در گوش می شود و این امر بر شنوایی تاثیرگذار است و در برخی مواقع منجر به افت شنوایی موقت می شود. در صورتی که از سمعک استفاده می کنید برای چک کردن میزان جرم گوش با پزشک خود مشورت کنید.
از آلرژی پیشگیری کنید
آلرژی می تواند به راحتی روز شما را خراب کند و به توانایی شما در شنیدن آسیب برساند. گاهی اوقات آلرژی منجر به شنیدن بلندتر صدا می شود و این بسیار خطرناک است. اگر مایع از گوش بگذرد بسیار خطرناک است و صدا به شدت بلند شنیده می شود.

از سمعک هایی که مجهز به ویژگی حذف نویز هستند استفاده کنید

شنوایی در محیط های پر سر و صدا بسیار دشوار است. خوشبختانه برخی از سمعک ها مجهز به ویژگی حذف نویز پس زمینه هستند. این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا صدایی که مایل به شنیدن آن هستید را بشنوید. گوش چپ برای موسیقی و گوش راست برای درک گفتار
معمولا نیمه ی چپ مغز بیشتر پردازش کلام را مدیریت می کند به این معنی که گوش راست در درک گفتار بهتر است. ضمن اینکه موسیقی از طریق گوش چپ بهتر شنیده می شود.

از فرصت های خود استفاده کنید و به خود استراحت دهید

تا آنجایی که با سمعک احساس راحتی می کنید از آن استفاده کنید. اگر احساس کردید در استفاده از سمعک خسته شدید و نیاز به تنهایی دارید نگران نباشید و از جمع دور بمانید.

از چیزهای کوچک لذت ببرید

اگر زمان دارید بهتر است بنشینید و به صداهای اطراف گوش دهید. صدای پرندگان ریزش برگ درختان صدای زنبورها و وزوز باد. اینها صداهایی هستند که افراد بدون افت شنوایی هم آنها را نمی شنوند. به کمک سمعک های خود از این صداها لذت ببرید.
همانطور که در بالا اشاره شد استفاده از سمعک می تواند در کیفیت زندگی به طرز چشمگیری تاثیرگذار باشد. سمعک های سیگنیا مجهز به ویژگی های پیشرفته ای چون قابلیت اتصال به بلوتوث و پردازش صدای کاربر هستند که در افزایش کیفیت شنوایی بسیار موثرند.
برای اطلاع از ویژگی های سمعک های سیگنیا به نمایندگی های ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *