درباره فن آذرخش
شرکت فن آذرخش یکسال پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۱۳۵۸ با ارایه طرح ادیومتر به سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران کار خود را آغاز نمود.
ساخت اولین نمونه این طرح پس از تصویب در ایران آغاز شد و در پی آن در سال های ۱۳۶۲و ۱۳۶۳ علاوه بر ادیومتر, فن آذرخش دستگاه های کمک شنوایی (LOOP) را برای کلاس های نا شنوایان به صورت گروهی طراحی و ساخته است.
همزمان با طراحی دستگاه های مذکور اولین مدل سمعک پشت گوشی توسط این شرکت در سال ۱۳۶۵ نمونه سازی گردید و پس از تایید آن توسط سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران اولین نمونه آن نیز ساخته شد. همچنین از سال ۱۳۶۵ تا سال ۱۳۷۰ تولید محصولات ذیل نیز در دستور کار فن آذرخش قرار گرفت:
- دستگاه اودیومتر
- دستگاه تربیت گفتار برای کلاس های ناشنوایان
- دستگاه تربیت گفتار فردی
- سمعک های پشت گوشی

شایان ذکر است شرکت فن آذرخش در سال ۱۳۷۴ اولین ادیومتر دیجیتال تک کانال را طراحی و به صورت انبوه در سطح کشور توزیع کرد.
همچنین فن آذرخش در سال ۱۳۷۸ ساخت و تولید انواع سمعک های دیجیتال داخل گوشی در ایران را با همکاری Sonic Electronics آمریکا آغاز نمود.
با ارائه بهترین کیفیت در سال های ۱۳۷۰ تا۱۳۸۰ توانست بخش عظیمی از نیاز جامعه را در زمینه سمعک تأمین کند. با توجه به نیازمندی ادیولوژیست و مصرف کننده ها در سه دهه تنها تولیدکننده و بزرگترین عرضه کننده سمعک در ایران بوده است.
فن آذرخش هم اکنون نمایندگی انحصاری محصولات زیر را داراست و بعنوان یکی از بزرگترین شرکت های فعال در ارایه و تولید سمعک در سطح کشور مطرح است:
۱-نماینده انحصاری سمعک و لوازم جانبی سیگنیا آلمان
۲-نماینده انحصاری سمعک و لوازم جانبی Siemensآلمان از سال :۱۳۸۷ پیشرو در تولید سمعک های با جدیدترین تکنولوژی و بالاترین کیفیت.
۳- نماینده انحصاری سمعک های AM از سال ۱۳۷۳: زیرمجموعه سمعک زیمنس
۴- نماینده انحصاری سمعک Rexton از سال ۱۳۸۳ زیر مجموعه سمعک زیمنس
۵- نماینده انحصاری باتری Rayovac از سال ۱۳۷۲ :بهترین باتری دنیا با ویژگی های منحصر به فرد و بی رقیب
۶- نماینده انحصاری مواد قالبگیری و ساخت پوسته Detaxاز سال ۱۳۷۶: پیشرو در ارتقا کیفیت و تحول در عرصه ساخت قالب های سیلیکونی
۷- دستگاههای تست و اندازه گیری الکتروآکوستیکی سمعک Frye Electronics از سال ۱۳۸۴ :پیشرو در ارایه استانداردهای نوین در حیطه ارزیابی سمعک در سطح دنیا.
۸- لوازم جانبی سمعک ومحصولات شنوایی Puretone محصول کشور انگلیس.
۹- لوازم ارزیابی شنوایی Homoth ساخت کشور آلمان.
۱۰- مواد قالبگیری و ساخت پوسته سمعک egger ساخت کشور آلمان.
۱۱-نماینده انحصاری سمعک های Audio Service نمادی از سمعک زیمنس آلمان
۱۲- نماینده انحصاری تجهیزات پزشکی گوش Grace Medical از کشور آمریکا
۱۳- مدیریت کلینیک شنوایی شناسی بیمارستان میلاد
۱۴- دستگاه های تشخیصی Amplivox
۱۵- دستگاه ویل چیر مکانیکی و الکتریکی karma
اعتبار فن آذرخش:
پاسخ صادقانه به نیازمندی های جامعه هم در بخش دولتی و هم کلینیک های خصوصی.
طی بیشتر از 30 سال تأمین سمعک های:
- سازمان بهزیستی کشور
- بنیاد شهید و جانبازان انقلاب اسلامی
- تأمین سمعک برای حدود 500 کلینیک شنوایی در سراسر کشور
- افتخار همکاری با انجمن شنوایی شناسان
- بیمارستان ها و سازمان های نظامی
رسالت فن آذرخش:
در طی بالغ بر ۳۰ سال کار, همواره خواسته ما کمک به انسان ها برای شنوایی و تأمین نیازمندی افرادیست که به دلایلی از کم شنوایی رنج می برند. تلاش ما یافتن ایده های نو، ایجاد فن آوری برای تأمین هر چه بهتر محصولات جدید با امکانات جدید و در رده های کشورهای توسعه یافته است. با نگاهی گذرا به تاریخچه شرکت فن آذرخش به خوبی پیداست که همیشه در ارائه فن آوری و ارائه محصولات جدید همواره پیشگام بوده ایم و این افتخار ماست که در جمهوری اسلامی ایران اولین تولید کننده سمعک، ادیومتر و دستگاه های کمک شنوایی در سراسر کشور باشیم.